۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

راه حل - بخش اول

سلام. ساعت دو و بیست و پنج دقیقه بامداد پنجشنبه چهار تیر هزارو سیصد و هشتادو هشت، بیست و پنج ژوئن دوهزار و نه میلادی
شب گرم و مرطوب تابستانی در شهر واشنگتن. از زرق و برق وی او ای آمدم خانه خودمان، پشت میز نهار خوری و با یک دوربین غیر حرفه ای این چند دقیقه را داریم ضبط می کنیم. چه کند بینوا ندارد بیش! در هر حال به دلیل عجله با همین امکانات هم باید بتوانیم کار را شروع کنیم.
اما من چرا خودم را موظف می دانم که هر روز این چند دقیقه را که سعی می کنم بیشتر از ده دقیقه نشود ، برای شما صحبت کنم، برای اینکه فکر میکنم یک وضعیتی قرار گرفتیم الان که داریم با یک دستگاه امنیتی پیچیده مقابله می کنیم که هم راه های ارتباطی و هم راه های اطلاع رسانی را بسته و اطلاعات نادرست منتقل می کند و می خواهد که گیجی و سردر گمی برای جنبش ما بوجود بیاورد.
من به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ ملت ایران که درگیر این مبارزه ی بزرگ شده ام، یا بهتر بگویم ، به زبانی که فکر کردیم این روز ها همه مان بکار ببریم، به عنوان یک حلقه ی کوچک از زنجیر بزرگ دموکراسی که از ایرانی ها در سراسر دنیا تشکیل شده، از کوچه پس کوچه های تهران و شهر های دیگر ایران و روستا ها تا لس آنجلس و استرالیا و آمریکا و اروپا ، ایرانی ها همه دست به دست هم دادن و هر کدام هر بظاعتی که دارند به میدان آوردند برای این مبارزه ای که پیش رو داریم، برای اینکه بتوانیم کودتا چی ها را پایین بیاوریم ، به زیر بکشیم، محاکمه شان کنیم، و این یک حرف ساده ی ملت را که " رای منو پس بده!" را به کرسی بنشانیم و مهندس موسوی را که رئیس جمهور قانونی مملکت است را بر صندلی ریاست جمهوری بنشانیم، هیچکداممان از این خواسته نباید تکان بخوریم یا چیز دیگری را مطرح کنیم. وقتی این کار را کردیم، فرصت داریم که هر کسی برگردد سر شغل خودش و مدعای خودش. مثل من که خواستار تغییر قانون اساسی هستم مطمئنا بعد از آن بر می گردم دنبال همین مدعا و دنبال تغییر قانون اساسی . چه بسا که با آقای مهندس موسوی هم بحثم بشه و ایشون این چهارچوب رو قبول داشته باشه ، شروع کنم به انتقاد کردن. ولی الان همگی متحد و یکپارچه پشت این خواسته می ایستیم و دستمان را به هم می دهیم مثل حلقه های زنجیر و زنجیر سبز بزرگ دموکراسی رو در سراسر دنیا شکل می دهیم.
کاری که فکر کردم در این برنامه هایی که انشا الله هر روز به همبن ترتیب ضبط کنم و از طریق اینترنت بتوانم به سمع و نظر شما برسونم، این است که اینجا از دونفر ازدوستانم که اساتید دانشگاه های مریلند و ییل هستند، دعوت کرده ام که به من کمک کنند با پاره ای اساتید اساتید و نویسنده های بزرگ مثل آقای جین شارپ اون رو به حق باید پیغمبر مبارزات بی خشونت دانست، هم ارتباط گرفتم، سعی کردم فعالین مبارزات بی خشونت رو در کشور های دیگر را هم پیدا کنم و یک اتاق فکر تشکیل بدهیم که حوادث ایران را از نزدیک مطالعه کنیم ، زیر نظر بگیریم، و بتوانبم که برایش راه حل در بیاوریم و در اختیار شما بگذاریم.
این را هم بگم که مبارزاتی که ما الان داریم می کنیم، این طور که من دارم نگاه می کنم و زیر نظر گرفتم، اصلا با یک عده نظامی بیلمز یا با یک عده سیاستمدار وارفته طرف نیستیم. بلکه با یک دستگاه امنیتی و اطلاعاتی پیچیده ای مواجهیم که تقریبا تمام تاکتیک ها و تجربه های شناخته شده علمی سرکوب جنبش های مردمی رو داره دنبال می کنه. حالا ممکنه بعدا بیشتر درباره ش صحبت کنیم. بنابر این ما هم واجبه که هوشیار باشیم، این رو هم بگم که فداکاری و شور که بخصوص در جوان های ما هست، قابل تقدیره اما تمام کوشش ما باید بر این معطوف بشه که جون جوان هامون رو حفظ بکینم. این هیچ هنر نیست که اکشن ها و فعالیت هایی رو در دستور بگذاریم که به سادگی بچه ها رو به خطر بندازه. تمام این آموزش ها و بحث هایی که با هم خواهیم کرد، در خدمت این است که چه طور کودتا چی ها رو فرسایش بدیم، چطور مردم رو متحد کنیم، برسیم به فلج شدگی کلی کشور و به پیروزی نهایی با حد اقل اقل خسارت. این دلیل نیست که ما کشته بشیم. به قول ژنرال کاتن می گفت به سربازانش که شما نمی خواد در راه مملکتتون شهید بشین، اون دشمن رو بکشین بذارین اون در راه مملکتش شهید بشه. شهید شدن در راه آزادی افتخاره ولی اصل بر اینست که زنده بمانیم و با نشاط مبارزه کنیم و به پیروزی برسیم. بنابر این از این پس من در هر روز سعی می کنم که غیر از مطالبی که خودم بیان می کنم، اخبار درستی رو جمع آوری کنم و به شما بدهم و سوالات شما رو هم که به ایمیل من می فرستید و در کنار همین اول فیلم، براتون منتقل می کنم، دسته بندی کنم، با دوستانی که جمع کردیم، و به سوالات ریز و درشت بتونیم پاسخ بدیم، خاتمه اولین صحبت رو به اینجا برسونم که برنامه آقای کروبی امروز پنجشنبه لغو شده و دعوتی را که دوست عزیز من آقای محسن مخملباف فیلمساز مشهور کرده برای فرداشب (جمعه) داریم سعی می کنیم که به روز همبستگی تمام مردم دنیا با ملت ایران تبدیل کنیم... بعد متن اطلاعیه را می خواند و حرف را تمام می کند.

هیچ نظری موجود نیست: