۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

راه حل - بخش نهم





سلام
امروز یکشنبه چهاردهم تیرماه 1388 و پنجم جولای سال 2009 میلادی، ساعت 9 شبه که البته در تهران و سایر نقاط ایران روز دوشنبه صبحه. تولد حضرت علی و روز پدر رو پیشاپیش خدمت همه تبریک عرض می کنم. این سه روز آینده : دوشنبه - سه شنبه و چهارشنبه ایام اعتکافه که فرصت خوبی هم هست که هر کسی حالا اهل دعا و نماز و اینها هست، بپردازه به اونها و ضمنا به سر کار هم نره بخصوص اینکه مسئله گرد و غبار و طوفان شنی هم که اومده و پاره ای از بخش های ایران رو فرا گرفته، بهانه اضافه ایست که اگر کسی هم به دلیل غیر از اعتکاف می خواد که سر کار نره، می تونه که آب و هوا رو بهانه بکنه و مهم اینست که سر کار حاضر نشه.
اما چند تا نکته رو باید پشت هم عرض کنیم. نکاتی که مطرح شده و جمع بندی کردیم رو خدمت شما ارائه می دیدم.
نکته اول اینکه یکی از شگرد های کودتا ها برای برخورد با جنبش ها ی مقاومت در مقابلشون ایجاد خط موازیه. خط موازی جنبش از چپ و از راست. تندرو تر و کند رو تر. یعنی خطوطی که بخصوص این جنبش ما الان چون ارتباطاتش ضعیفه و بیشتر متکی به اینترنت و وبلاگ و ایمیل و تویتر و فیس بوک و امثالهم هست، خیلی برای کودتا چی ها آسون هست که اونها هم وبلاگ هایی رو خلق بکنند و آدم هایی رو خلق بکنند و یگ گروهشون از چپ تر و تند تر و تندرو تر شعار بدن و عملیات آتیشی تر و ظاهرا انقلابی تر، بنابر این یک بخش از نیرو های جنبش اختلاف بخواد توشون ایجاد بشه از چپ ، ریزش بکنن و یک عده هم راست تر شعار بدن که ای آقا! این چه کاریه؟ مردم کشته میشن، کوتاه باید اومد و چهارچوب فعلی رو باید گردن گذاشت و امثالهم. و در نتیجه از راست یک عده ریزش بکنند. چاره ما بدون اینکه بخوایم کسی رو متهم بکنیم یا مارکی بزنیم که خوداون باز باعث اختلاف میشه تنها و تنها یک چیزه و اون اینست که روی خواسته ی محوری جنبش تکیه بکنیم و اون اینست که رای مردم باید بهشون برگرده و آقای مهندس موسوی رئیس جمهور منتخب ملت ایرانه و باید روی صندلی ریاست جمهوری بنشینه و کودتاچی ها هم باید بیان پایین و عزل بشن و محاکمه بشن. برای ین خواسته هر کس هر عقیده و مرام و باوری داره، از این خواسته نه باید تند تر بره و نه کند تر. حواسش هم باشه که هر نوع شعار دیگه ای هم داده بشه می تونه باعث اختلاف و تفرقه و ریزش نیرو بشه. من به نظرم نکته ای رو هم که آقای محسن مخملباف مطرح کرده که ما یک زنجیر سبز دموکراسی بزرگ هستیم و هر آدمی یک حلقه ست از این زنجیر و روی مدل کنگره ملی آفریقا ، همه ی رهبران خودشون اعضای ساده هستند و اعضای ساده هر کدوم یک رهبرند در این جنبش، این مدل هم یک مدل گویا ست که در نتیجه هیچکس نخواد ادعا کنه که من دارم یه کاری می کنم ، من رهبرم، من خط میدم یا غیره. هر کس به سهم خودش هر کاری به عقلش می رسه داره می کنه و یک حلقه میشه به این زنجیر بزرگ دموکراسی در تمام ایران و سراسر دنیا و لذا احتیاجی به این نیست که کشمکشی ایجاد بشه و به این ترتیب، دستگیری هر کسی و هر فعالی صدمه ای نمی زنه به دلیل اینکه یک سر و یک جای خاصی نداریم و همه کس داره در راستای اون یک هدف واحد و متمرکز تلاش می کنه.
نکته دوم که می خواستم عرض کنم سوالی بود که کرده بودند که برای دوربین ما رو دارند اذیت می کنند و اگر ببینند سرکوب می کنند و کتک می زنند و چکار بکنیم؟ من مطمئنم که دوستان همه برای عکس برداری و فیلمبرداری چه بوسیله دوربین و چه بوسیله حتی گوشی های موبایل یک راهی باید پیدا کنند. چون فقط احتیاچ به اینست که دهانه دوربین بیرون باشه و هر جوری شما جاسازیش بکنین و یک سوراخ کوچیکی باید بیرون بمونه و عکس یا فیلم بگیره ولی این رو بدونین که تهیه عکس و فیلم از جنبش آزادیخواهی مردم ایران یک تفنن نیست. بلکه یک واجبه. یکی از محور های مهم مبارزه ایست که ما داریم. بنا بر این حتما در هر آکسیونی و در هر کاری که می کنید از یک شعار نویسی ساده روی دیوار تا یک تظاهرات برق آسا تا یک تجمع و هر کاری که انجام میشه، گرفتن عکس یا فیلم و یا مستقر کردن چند نفر در نقاطی که در معرض دید نباشد و بتونند درست فیلم و عکس تهیه بکنند یک باید و یک بخش جدی از مبارزه ماست.
سوال دیگه اینست که در مناطقی گفته اند الله اکبر ضعیفه. در اهواز یکی نوشته بود در محل ما ضعیفه. ما چکار کنیم؟ چار ه ش اینست که اگر می تونید با روشنگری اهل محل رو اضافه کنید، اگر نمیشه سعی کنید با آوردن دوست و آشنا و فامیل از جاهای دیگه به اونجا تقویت کنید ولی اگر هیچکدوم از اینا هم نیست شما خودتون برید به جای دیگه ای که تقویت بکنید . و برید به جایی که الله اکبر قوی تره. به هر حال آکسیون مشترک و عمومی ای که همه با هم درش شرکت بکنند و تمرین همبستگی و یکپارچگی بکنند الله اکبر ده شب از همه بهتره. چیز های دیگه هم مثل تجمعات سراسری هم هست اما این رو به هیچ وجه نباید از دست داد و باید تقویتش کرد.
سوال دیگه ای که بوده و این روز ها خیلی هم مطرحه اینست که اگر ما اطو و پلوپز برقی و ماشین لباسشویی در یک ساعتی همه با هم بزنیم به برق ، شبکه برقو رو می تونیم در شبکه برق اختلال ایجاد کنیم و بخوابونیم. آیا یان کارو میشه کرد یا نمیشه کرد؟ من سعی کردم با متخصصین امر هم در میون بذارم. بله! اگر در سطح کشور که دوازده سیزده میلیون خانه و خانوار هست، چند میلیون فقط. یک میلیون یا دومیلیون با هم دیگه یا در سطح یک شهر مثلا پونصد هزار خونه در یک شهر بزرگ، با هم دیگه اگه یک کیلووات یا دو کیلووات مصرف رو ببرند بالا اطو به برق بزنن، ماشین لباسشویی روشن کنن یا پلوپز برقی یا سایر چیز هایی که پرمصرف هست ، حد اقلش اینست که ورود یک مصرف زیاد به شبکه ، شبکه رو دچار لرزاننده و بی ثبات می کند و امکان اینکه کولاپس* بکنه شبکه هم زیاده . به هر صورت دردسر بزرگی رو برای کودتاچی ه خلق می کنه. من فکر میکنم ساعت هایی که پیشنهاد میشه . مثلا نه و نیم یا ده شب البته توافق عمومی می خواد شاید سخت باشه اما آکسیونی که همه می تونن درش مشترک باشن اینست که مثلا هر وقت آقای احمدی نژاد یا آقای خامنه ای یا اعتراف شو قراربود از تلویزیون پخش بشه، غیر از اینکه کل تلویزیون تحریم شده ولی همه به گوش باشن تو اون زمانی که اعلام شده و قراره این آقایون صحبت کنند یا این شو پخش بشه همه اطو هاشون رو بزنند و لباس هاشون آماده باشه اطو بکنند یا رخت های چرک توی ماشین آماده باشن بزنن که ماشین لباسشویی کار کنه و رخت ها شسته بشه. شاید هم خیلی کار خوبی باشه که وقتی آقای احمدی نژاد می خواد صحبت بکنه آدم لباس چرک هاشو بشوره و تمیزشون کنه و یا عرض شود که پلوپز و یا امثالهم. بنابر این این هم نکته ایست که می تواند شبکه را آنستیبل کنه و حد اقل اقل اقلش اینست که دردسر بزرگی برای حکومته و از آکسیون های فرسایشی خوب و مقاومت مدنی منفی خوبیست که حد اقل وقتی قرار باشه آقایان خامنه ای یا احمدی نژاد یا اعترافات رو پخش بکنند ناچارند که کلی ندارک قبلش بکنند تا این انجام بشه.
نکته دیگه ای که آخر صحبتم هست اینست که تدارک وسیعی داره میشه که روز پنجشنبه هجده تیر ماه بعد از این سه روزی که می گذره، یک تا الان در تهران و دویست و ده شهر کشور تدارکاتی داره میشه که تجمع باشه در مناطقی که بعدا اعلام میشه برای اینکه کودتاچی ها هم نتونن استفاده بکنن. چگونه ما در این تظاهرات شرکت کنیم؟ چه تدابیری بکنیم که غیر خشونت بار باشه ؟ بحث فردامونه و روز بعد از اون.
تا پیروزی و فردای دیگه خدا حافظ شما. پیروز باشین.

هیچ نظری موجود نیست: